måndag 4 januari 2010

2010.

Bättre sent en aldrig! God jul på er och gött nytt år!!
Skulle vara duktig och lägga upp en massa bilder på vad vi har gjort under jul och nyår , men min data ville inte ta i mot alla våra 675 bilder :/ så ni får nöja er med att ho skriver en rad eller två! ja då kör vi! Jul jul strålande jul! dagen innan den stora dagen var vi hemma hos mamma ,Peter och emmis och klädde granen och myste runt! golum fick sin plats under granen och jul musiken strömmade ut ur mammas högtalare! hela familjen var samlad. Alla skink älskare i familjen väntade spänt på att den jule skinkan skulle bli klar för att senare på kvällen prov smakas! Vad jag kunde höra av familjen hade mamma gjort ett strålande jobb! Kvällen slutade med att vi satte hos och spelade spel! Mycket lyckad kväll!!
Julafton! började väldigt lugnt för mig och älsklingen.. kl tre bar det av för att hämta broder från jobbet, raka vägen upp till Mormor och Morfar ;) där mötes vi av en miljon tomtar och en massa levande ljus! mysigare kunde det inte bli! de Doftade ljuvligt jul maten för en hel arme blev det me..mums* De bästa av allt på julbordet var mormors tunnbröd och äggosten ! Klapparna låg under granen och bara väntade på att bli öppnade :) ( jag och emmis var nog mest sugna på att öppna ) Och så kom han ÄNTLIGEN ,han med det vita skägget ! Tomten kom i år med * Härligt! han delade ut julklappar hej vilt! Alla mina /Våra julklappar var super duper bra ! Tack alla! Lillen i magen fick nog mest ;) fina kläder och vantar av mormor och super finakläder av morbror! ;) En lyckad jul med andra ord! Nu kör vi vidare..

Ring klocka ring! Nya året skall firas in!
Vilken fest vi hade ;) Vi var hemma och gjorde oss en god middag, kolla lite tv :)
pratade lite skit, och satt och diskuterade hur hela världen skulle må dåligt dagen efter ! Vid halv nio var vi sååå trötta så vi gick och la oss och myste! jag somnade efter en kvart medans älsklingen läste 100 sidor av sin bok. Vid tolv vaknade vi upp pussade varandra och sa Gott nytt år! kolla ut genom fönstret en snabbis, gick och la oss igen!! hee hee kanske låter trist men guuudd vad gött vi hade de :) dagen efter var vi pigga och glada :)

Nu kör vi vidare! ett helt nytt år är här och jag vill bara meddela att om mindre än 7 veckor är våran lilla bebis här ;) om jag nu inte går över tiden vill säga.. men det hoppas jag verkligen inte, är rätt trött på att var just trött.. kroppen gör ont , mina ben och fötter o händer är som vatten ballonger för att inte tala om min rygg!! AAaajjjjjjjjjjjj säger jag bara! SOVA på natten är bara att glömma jag och mini inne i magen kommer inte överens om vilken sida vi skall sova på.. Yee yee bara att se glad ut och bita i hop.. Är nu i vecka 33 /34 herre vad tiden ändå går fort.. måste ju snart börja planera rummet och kolla in lite vad som behöver köpas! oooOO de är f*n inte långt kvar nu.. börjar pirra lite lätt i magen faktist.. I går drog jag Vilda och älsklingen lott om vilkan namn de skulle bli, så nu är det klart! Vi har ett tjej o ett kill namn... Nyfikna??? Ni får allt vänta ett tag till............ hee hee.... men alla i familjen är nöjda med namnen!

Så nu måste jag få lite saker gjort, vildas rum och alla leksakerna hon fick under julen skall hitta en bra plats.. Sen skall det tvättas och fixas.. så hej hopp så länge!

Ta hand om varandra! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar