tisdag 14 december 2010

Dag 1 : om mig

1985 -02 -17 Måste varit en dag att minnas.. Då kom nämligen Elin Irenè Norgren till världen! Nu är jag hela 25 år , men snart så fyller ho 26..
Tycket själv jag är en enkel person som är lätt att ha och göra med! Men vissa i min närhet viker sig dubbelt att skratt och undrar om jag menar allavar? tydligen är jag enligt andra. Omtänksam ,generös , galen , tokig rolig och svår att förstå sig på.. Jaha man tackar :)
Men jag tycket själv att jag en väldigt omtänksam person! Jag vill att alla i min närhet ska må bra! mitt hjärta svider när jag ser människor som inte har det bra! Ger gärna en 20 till en vilt främmande människa som ser ut att behöva de.. Jag blir varm i kroppen och hoppas på att dom använder min lilla insats till något bra! Om jag hade en sjö av pengar skulle jag hjälpa alla möjliga människor i nöd! vilja av stål? Mm det har jag nog! men har inga problem att be om ursäkt och säga förlåt om jag har gjort bort mig! men vet jag att ja har rätt och jag har fått det bevisat! finns det inget som kan rubba min åsikt. Jag är envis och rättviss tycker jag själv! Gillar inte skitsnack! bättre att be mig fara åt .... än att bara snacka skit! Och visst är det inte alltid bra och säga vad man tycker och tänker om folk.. man kan förlora en del på de, och det vet jag.. Men jag är en människa som aldrig skulle slicka rumpa för någon "bara för att" skulle aldrig i hela mitt liv fjäska för chefen för att få bättre lön! Aldrig! Antingen gillar man mig och det jag gör eller så gör man det inte.. Min skolgång.. Tänker inte sitta och skriva att jag hade en rolig skolgång. snarare tvärtom. Jag hata skolan och skolan hata nog mig! var inte en stjärna och inget ljus huvud. Ge mig inte en läs uppgift och säg att jag skall lösa detta! Ge mig i stället en hammare och spik så kan du få se under! jag tror inte att alla människor föds till att plugga! och jag tror även att vi går miste om grymt duktiga människor som kan det praktiska men inte det teoretiska. och det tycket jag är för jävligt!
10-02- 04 är bästa dagen i mitt liv för då blev jag en stolt mamma till min underbara son Anton Nils Rydèn! Är ingen typisk mamma som lagar hemma gjort mat åt min son, utan köper icas barnmat på burk. har inte koll på allt men mycket! Tränar gör jag när min kropp orkar. är en matglad och äter antagligen alldels för mycket.. älskar chips och dip och vit choklad. Mys kläder och raggsockar är det bästa jag vet.. men självklart gör man allt för att se ut som en pudding till mamma! sen är det så här om man aldrig frågar något får man aldrig något veta! Så fega inte utan fråga. Tro inte en massa fråga!
lite kort och gött om mig. jag stavar som en potta skit de vet jag.. men lika glad är jag ändå..


1 kommentar:

  1. Du är som mej Stavar som man pratar men du formulerar dig som en gud. love you alla Pappa

    SvaraRadera