måndag 28 juni 2010

om trippen till Karlstad.


Nu äntligen har jag tid att blogga lite....
jo men nu är vi hemma i från våran första lilla mini semester.. phuuu..
Det hela började med att två hela dagar innan gick åt till att planera, och packa! det blev ett rätt tungt lass som gick upp mot värmländska skogarna! men som tur var fick vi låna farfars V50 ;) boran hade brakat i hop! på torsdags morgon bar det av.. in med ungarna i bilen , och jag bad till gudarna att det skulle gå bra! hela vägen! Ante pante (vår son) somnade en bit på färden, sen tröttande han på att åka bil, och han gjorde säg hörd ett par mil.. stanna bilen ut med barnen fram med maten , kissa äta dricka snabb kopp men kaffe. inn i bilen föröka få Anton på gott humör. Men tacka vet jag vilda hon satt där så snällt och åkte bara med. efter en lite smått jobbigt stämning i bilen somnade de lilla odjuret. och det blev tyst och skönt.
väl framme i karlstad var det dax för mat, jag och älsk ville hitta det perfekta stället att äta på vílket blev att vi åkte runt i en timme , piss sura och hungriga. tror ni hitta nått mysigt ställe?`? nääääääääääääääää det bllev till slut efter många om och men det gula M ! Vildas sköna kommentar denna dag var! jag sa ju att vi skulle ta och äta där hela tiden ju! ok hon vann.. väl framme på M så gick Johan och vilda in för att handla. jag fick glatt göra välling till Anton gött tänkte jag framför bilen fanns en gräs matta.. lite mysigt ... Jaa visst eller hur! brevid dånade motorvägen. när vi väl fått satt oss i lugn och ro och skulle börja äta ... kom en miljon mås jävlar och förstöde allt det myssiga,, det var bara till att packa i hop fort som fan , in i bilen och stänga dörrarna och äta i en varm och härlig bil.. ja typiskt oss! men bättre lycka nästa gång. Sen gav vi upp och drog fort som bara den upp till stugan! Där möttes vi av strålande sol och en go farfar, som bjöd på grillat ! Phiuuu äntligen framme.. in med all packning och fram med en kall öl! den ölen var mycket god kan jag lova! fick njuta i 30 min sen vaknade ante o han ville göra sig påmind igen ! Vilda sprang runt som en tok på gräsmattan , hon njöt nog av att vara framme :) Senare på kvällen kom Anna &Tyra och våran kära farmor upp! riktigt mysigt att umgås lite.. härligt värre att få lite frisk luft god mat och självklart en jÄvla massa myggbett! en lyckad liten mini tripp.. och nej vi använde inte hälften av allt vi hade med oss.. hee hee..

Om bara två veckor bär det av igen, då blir vi kvar där en vecka!

Solen skiner alltid i Karlstad! så sant så sant!

klart slut.

1 kommentar:

  1. Det låter som det gick lite som planerat i alla fall. här jobbar vi på att kunna få ledigt så vi kan komma ner till er så fort det bara går. vi längtar efter er alla

    Love you alla Kram Pappa Karina Emil

    SvaraRadera